Przejdź do treści

Kartuzy, Kiełpino. Przebudowy przejść dla pieszych

Burmistrz Kartuz podpisał już umowę z Andrzejem Richertem, właścicielem firmy z Grzybna, na realizację zadania związanego z poprawą bezpieczeństwa poprzez modernizację istniejących przejścia dla pieszych i przejazdów dla rowerów w Kartuzach oraz Kiełpinie.

Kwota: 345 tys zł.

Przypominamy:

Gmina Kartuzy otrzymała dofinansowanie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejściach dla pieszych - z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Objęte dofinansowaniem przejścia dla pieszych na terenie Kartuz oraz Kiełpina zostaną wyposażone w znaki świetlne D-6 oraz zostaną dodatkowo doświetlone. Jedno z nich zyska sygnalizację świetlną i kontrolę radarową. Dofinansowanie zamknie się w 80 % wartości inwestycji. Przejścia dla pieszych zostaną zmodernizowane z inicjatywy Burmistrza Kartuz.
 

Przejście dla pieszych, dzieci, znak stop


Więcej informacji:


Zadanie nr 1: „Poprawa bezpieczeństwa poprzez modernizację istniejącego przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów na ul. 3 Maja przy skrzyżowaniu z ulicą Kolejową w miejscowości Kartuzy”.

W ramach realizacji inwestycji wykonane zostaną następujące prace:

a) posadowienie 2 szt. słupów stalowych ocynkowanych wraz z oprawami oświetleniowymi w technologii LED o wys. 6m,
b) budowa instalacji kablowej wraz z uziomami,
c) instalacja na słupach detektorów dla pieszych,
d) instalacja pulsarów, aktywnego oświetlenia barwy żółtej nad znakami D-6b,
e) instalacja mat z fakturami bezpieczeństwa przed przejściami dla pieszych – typu Brajl,
f) wymiana oznakowania pionowego D-6b na aktywne i wymiana T-27 – folia III generacji,
g) uzupełnienie linii P-14 metodą grubowarstwową strukturalną
h) malowanie linii P-11 metodą grubowarstwową strukturalną dwa kolory czerwony i biały.

Zadanie nr 2: „Poprawa bezpieczeństwa poprzez modernizację istniejącego przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów na ul. Majkowskiego przy skrzyżowaniu z ulicą Nowe Osiedle w miejscowości Kartuzy".

W ramach realizacji inwestycji wykonane zostaną następujące prace:

a) posadowienie 2 szt. słupów stalowych ocynkowanych wraz z oprawami oświetleniowymi w technologii LED o wys. 6m,
b) budowa instalacji kablowej wraz z uziomami,
c) instalacja na słupach detektorów dla pieszych,
d) instalacja pulsarów, aktywnego oświetlenia barwy żółtej nad znakami D-6b,
e) instalacja mat z fakturami bezpieczeństwa przed przejściami dla pieszych – typu Brajl,
f) wymiana oznakowania pionowego D-6b na aktywne – folia III generacji,
g) uzupełnienie linii P-14 metodą grubowarstwową strukturalną,
h) malowanie linii P-11 metodą grubowarstwową strukturalną dwa kolory czerwony i biały.

Zadanie nr 3: „Poprawa bezpieczeństwa poprzez modernizację istniejącego przejścia dla pieszych  na ul. Chmieleńskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Słowackiego w miejscowości Kartuzy”.

W ramach realizacji inwestycji wykonane zostaną następujące prace:

a) posadowienie 2 szt. słupów stalowych ocynkowanych wraz z oprawami oświetleniowymi w technologii LED o wys. 6m,
b) budowa instalacji kablowej wraz z uziomami,
c) instalacja na słupach detektorów dla pieszych,
d) instalacja pulsarów, aktywnego oświetlenia barwy żółtej nad znakami D-6,
e) instalacja mat z fakturami bezpieczeństwa przed przejściami dla pieszych – typu Brajl,
f) wymiana oznakowania pionowego D-6 na aktywne i montaż T-27 – folia III generacji,
g) uzupełnienie linii P-14 metodą grubowarstwową strukturalną.

Zadanie nr 4: „Poprawa bezpieczeństwa poprzez modernizację istniejącego przejścia dla pieszych  na ul. Szkolnej przy skrzyżowaniu z ulicą Starowiejską w miejscowości Kiełpino”.

W ramach realizacji inwestycji wykonane zostaną następujące prace:

a) posadowienie 2 szt. słupów stalowych ocynkowanych wraz z oprawami oświetleniowymi w technologii LED o wys. 6m,
b) budowa instalacji kablowej wraz z uziomami,
c) instalacja na słupach detektorów dla pieszych,
d) instalacja pulsarów, aktywnego oświetlenia barwy żółtej nad znakami D-6,
e) instalacja mat z fakturami bezpieczeństwa przed przejściami dla pieszych – typu Brajl,
f) wymiana oznakowania pionowego D-6 na aktywne i montaż T-27 – folia III generacji,
g) uzupełnienie linii P-14 metodą grubowarstwową strukturalną,
h) malowanie linii P-10 metodą grubowarstwową strukturalną,
i) odblaski umieszczone w asfalcie – kocie oczka.

Zadanie nr 5: „Poprawa bezpieczeństwa poprzez modernizację istniejącego przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów na ul. Dworzec przy skrzyżowaniu z ulicą Dworcową w miejscowości Kartuzy”.

W ramach realizacji inwestycji wykonane zostaną następujące prace:

a) posadowienie 2 szt. słupów stalowych ocynkowanych wraz z oprawami oświetleniowymi w technologii LED o wys. 6m,
b) budowa instalacji kablowej wraz z uziomami,
c) instalacja na słupach detektorów dla pieszych,
d) instalacja pulsarów, aktywnego oświetlenia barwy żółtej nad znakami D-6b,
e) instalacja mat z fakturami bezpieczeństwa przed przejściami dla pieszych – typu Brajl,
f) wymiana oznakowania pionowego D-6b na aktywne – folia III generacji,
g) uzupełnienie linii P-14 metodą grubowarstwową strukturalną,
h) malowanie linii P-11 metodą grubowarstwową strukturalną dwa kolory czerwony i biały,
i) malowanie linii P-10 metodą grubowarstwową strukturalną.

Zadane nr 6: Poprawa bezpieczeństwa poprzez modernizację istniejącego przejścia dla pieszych na ul. Chmieleńskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Reja w miejscowości Kartuzy”.

W ramach realizacji inwestycji wykonane zostaną następujące prace:

a) posadowienie 2 szt. słupów stalowych ocynkowanych wraz z oprawami oświetleniowymi w technologii LED o wys. 6m,
b) budowa instalacji kablowej wraz z uziomami,
c) instalacja na słupach detektorów dla pieszych,
d) instalacja pulsarów, aktywnego oświetlenia barwy żółtej nad znakami D-6b,
e) instalacja mat z fakturami bezpieczeństwa przed przejściami dla pieszych – typu Brajl,
f) wymiana oznakowania pionowego D-6b na aktywne oraz nowe A-29 i wymiana B-22 na wysięgniku – folia III generacji,
g) uzupełnienie linii P-14 metodą grubowarstwową strukturalną,
h) malowanie linii P-11 metodą grubowarstwową strukturalną dwa kolory czerwony i biały,
i) budowa sygnalizacji świetnej na dwóch słupach – 2xs1+ 2xs5+ 2xs6,
j) szafka sterownika z oprogramowaniem, czujnik radarowy prędkości (kamera).