Ponad 190 ton azbestu usunęliśmy w 2023 roku!
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku (wfos.gdansk.pl)
Gmina Kartuzy zrealizowała zadanie pn. Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kartuzy (edycja 2022). Całkowity koszt kwalifikowany zadania wyniósł 73.041,00 zł. Gmina Kartuzy uzyskała dofinansowanie w formie dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku, w oparciu o postanowienia Programu Priorytetowego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej pn. „Ogólnopolski program finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest”, w wysokości 48.300,00 zł do ww. zadania, w ramach naboru pn.: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa pomorskiego (edycja 2022)”. Na terenie Gminy Kartuzy dofinansowaniem objęto 31 nieruchomości, w tym 9 posesji objętych zostało demontażem, transportem i utylizacją azbestu, 22 nieruchomości zostały objęte zadaniem polegającym na zabezpieczeniu i przetransportowaniu odpadu azbestowego do miejsca unieszkodliwienia.
W roku 2023 usunięto 191,27 Mg wyrobów zawierających azbest z poszyć dachowych budynków mieszkalnych jednorodzinnych, letniskowych, gospodarczych i innych na terenie Gminy Kartuzy, które następnie przekazano do unieszkodliwienia. Powierzchnia, z której usunięto wyroby azbestowe wyniosła 11.954,35 m2.