ZAWIADOMIENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA W PRZEDMIOCIE WYDANIA DECYZJI O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH
W związku z umorzeniem postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy skrzyżowania dwupoziomowego ulic Gdańskiej i Kościerskiej w Kartuzach informuję, że zostało wszczęte nowe postępowanie w przedmiotowej sprawie.
Tytuł przedsięwzięcia pozostał niezmieniony, natomiast zmianie uległ zakres przedsięwzięcia i miejsce jego realizacji. Wprowadzone zmiany są wynikiem uwag wnoszonych w toku umorzonego postępowania przez lokalną społeczność. Cała dokumentacja przechowywana jest w Wydziale Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska tut. Urzędu, a strony postępowania mogą zapoznać się z całą dokumentacją, na każdym etapie postępowania.
Z uwagi jednak na terenowy charakter pracy Wydziału, proszę o telefoniczne uzgodnienie terminu i sposobu zapoznawania się z dokumentacją. Szczegóły w załączonym Zawiadomieniu.
Kartuzy, dn. 25.10.2021 r.
OŚ.6220.32.2021.NL
ZAWIADOMIENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA W PRZEDMIOCIE WYDANIA DECYZJI O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH
Na podstawie art. 61 § 1, § 3 i § 4 oraz art. 35 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 735), w związku z art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 72 ust. 1 pkt 10, art. 73 ust. 1, art. 74 ust. 3, art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 247 ze zm.), na wniosek Gminy Kartuzy,
zawiadamia się strony postępowania o:
1. wszczęciu postępowania administracyjnego w przedmiocie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie dwupoziomowego skrzyżowania linii kolejowych nr 214 i 229 z drogami wojewódzkimi nr 211 i 224 w Kartuzach wraz z niezbędną infrastrukturą (wykaz działek stanowi załącznik do niniejszego zawiadomienia),
2. zamieszczeniu informacji o wniosku w publicznie dostępnym wykazie danych o środowisku, prowadzonym przez Burmistrza Kartuz na stronie www.bip.kartuzy.pl, Zakładka: Urząd/Publicznie dostępnych wykaz danych o dokumentach…
3. wystąpieniu z wnioskiem o wydanie opinii w kwestii konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
w dniu 25 października 2021 r., do:
Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku,
Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kartuzach,
PGW Wody Polskie jako organu właściwego do wydania pozwolenia wodnoprawnego.
Z uwagi na fakt, że przedmiotowa inwestycja kwalifikuje się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, wyszczególnionych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1839), wymaga uzyskania opinii, o której mowa w pkt 3. Dlatego też dalsze działania tut. Organu możliwe będą nie wcześniej niż po otrzymaniu stanowiska Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku oraz PGW Wody Polskie. Niezajęcie stanowiska, przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kartuzach w terminie 14 dni od daty otrzymania wniosku Burmistrza Kartuz o wydanie stosownej opinii, traktowane będzie jako brak zastrzeżeń.
Pouczenie:
1. Zgodnie z brzmieniem art. 35 § 5 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.: „„Do terminów określonych w przepisach poprzedzających nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów doręczania z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej, o której mowa w art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. poz. 2320 oraz z 2021 r. poz. 72), okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo przyczyn niezależnych od organu”.
2. Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach lub innego postępowania dotyczącego tej decyzji przekracza 10, stosuje się art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego.
3. Stroną postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wnioskodawca oraz podmiot, któremu przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę, z zastrzeżeniem art. 81 ust. 1 ustawy ooś. Przez obszar ten rozumie się:
- przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu;
- działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub
- działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.
4. Prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, organ ustala na podstawie dokumentu, o którym mowa w art. 74 ust. 1 pkt 6 ustawy ooś lub innych dokumentów przedłożonych przez wnoszącego podanie, przy czym domniemywa się, że dane zawarte w tych dokumentach są prawdziwe.
5. W przypadku gdy w dniu wszczęcia postępowania w sprawie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, dokumenty wykorzystane w sprawie dotyczące adresu korespondencyjnego/miejsca zamieszkania/władającego nieruchomością itp. zawierają nieaktualne dane lub w przypadku gdy dane te stały się nieaktualne na skutek śmierci jednej ze stron tego postępowania, nie stosuje się art. 97 § 1 pkt 1 i 4 Kodeksu postępowania administracyjnego.
6. Nieuregulowany lub nieujawniony stan prawny nieruchomości znajdujących się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, nie stanowi przeszkody do wszczęcia i prowadzenia postępowania oraz wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Do zawiadomień o decyzjach i innych czynnościach organu osób, którym przysługują prawa rzeczowe do nieruchomości o nieuregulowanym lub nieujawnionym stanie prawnym, stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Niniejsze zawiadomienie uważa się za doręczone po upływie 14 dni od daty publikacji na stronie www.bip.kartuzy.pl oraz www.kartuzy.pl, w dniach od 28.10.2021 – 12.11.2021 r.
Burmistrz Kartuz
/-/ Mieczysław Grzegorz Gołuński
Na dole załączniki do pobrania.