Przejdź do treści

Już można składać wnioski o zakup preferencyjny węgla

Gmina Kartuzy podjęła się realizacji dystrybucji węgla w preferencyjnej cenie. Węgiel będą mogli kupić od samorządu mieszkańcy uprawnieni do dodatku węglowego w cenie 2000 zł. brutto za tonę (cena nie obejmuje kosztów transportu).

Wniosek o zakup preferencyjny węgla  będzie można złożyć w 2 okresach: 

  • do 9 grudnia 2022 roku, dostawy zostaną zrealizowane do końca grudnia 2022 roku
  • do 30 marca 2023 roku, dostawy zostaną zrealizowane do końca kwietnia 2023 roku

Wniosek można złożyć w formie elektronicznej (wymagany jest wówczas podpis kwalifikowany lub profil zaufany) bądź osobiście w urzędzie (parter Biuro Obsługi Mieszkańców). 

W przypadku, gdy z wnioskiem o wydanie zaświadczenia wystąpi osoba, która nie złożyła wcześniej wniosku o wypłatę dodatku węglowego, Burmistrz Kartuz dokonuje weryfikacji tego wniosku w zakresie zgłoszenia lub wpisania głównego źródła ogrzewania w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Procedura zakupu preferencyjnego węgla:

  1. złożenie wniosku w Urzędzie, weryfikacja i rozpatrywanie;
  2. o pozytywnym wyniku rozpatrzenia wniosku wnioskodawca zostanie powiadomiony na adres skrzynki email lub drogą telefoniczną;
  3. po uiszczeniu opłaty zostanie wydane zaświadczenie upoważniające do  odbioru węgla ze wskazanego składu na terenie Gminy Kartuzy
  4. kontakt z wyznaczonym składem (wraz z dokumentem uprawniającym do odbioru) w celu dalszych ustaleń co do sposobu i terminu odbioru lub ewentualnej dostawy węgla do wnioskodawcy. 

Koszty ewentualnego workowania i dostawy z wyznaczonego składu do wnioskodawcy ponosi wnioskodawca.