Przejdź do treści

Ponad pół miliona zł na wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich!

Logotypy instytucji finansujących projekt

Gmina Kartuzy podpisała umowę o powierzenie grantu nr 2758/2022 w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej V Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia REACT-EU działania 5.1 Rozwój cyfrowy JST oraz wzmocnienie cyfrowej odporności na zagrożenia dotycząca realizacji projektu grantowego „Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym – Granty PPGR”.

Celem Programu jest wsparcie rodzin popegeerowskich z dziećmi w zakresie dostępu do sprzętu komputerowego oraz dostępu do Internetu. Gmina Kartuzy otrzymała grant w wysokości 503 200,00 zł. Zgodnie z Regulaminem konkursu Projekt należy zrealizować w ciągu 10 miesięcy od dnia podpisania umowy o powierzenie grantu. W najbliższym czasie planowane jest opracowanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a następnie ogłoszenie przetargu na zakup sprzętu komputerowego (zgodnie z ustawą Prawo zamówień  publicznych) w celu wyłonienia wykonawcy, który dostarczy niniejszy sprzęt. 

Po dopełnieniu tych formalności będziemy kontaktować się z Wnioskodawcami w celu umówienia się na podpisanie umowy i ustalenia sposobu przekazania komputerów.

Termin zakończenia realizacji projektu i przekazania sprzętu komputerowego osobom upoważnionym planowany jest w miesiącach  październik/listopad 2022 r. 

Szczegółowe informacje o pozytywnej weryfikacji zgłoszenia i umieszczeniu wnioskodawcy na liście osób, które zakwalifikowały się do  w/w projektu można uzyskać  pod numer tel. 586 945 134 lub osobiści w Urzędzie Miejskim w Kartuzach w pok. 114. Informacji udzielamy tylko osobom, które składały oświadczenia tj. rodzicom  uczniów niepełnoletnich lub uczniom pełnoletnim.