Już można składać wnioski o zakup preferencyjny węgla
Gmina Kartuzy podjęła się realizacji dystrybucji węgla w preferencyjnej cenie. Węgiel będą mogli kupić od samorządu mieszkańcy uprawnieni do dodatku węglowego w cenie 2000 zł. brutto za tonę (cena nie obejmuje kosztów transportu).
Wniosek o zakup preferencyjny węgla będzie można złożyć w 2 okresach:
- do 9 grudnia 2022 roku, dostawy zostaną zrealizowane do końca grudnia 2022 roku
- do 30 marca 2023 roku, dostawy zostaną zrealizowane do końca kwietnia 2023 roku
Wniosek można złożyć w formie elektronicznej (wymagany jest wówczas podpis kwalifikowany lub profil zaufany) bądź osobiście w urzędzie (parter Biuro Obsługi Mieszkańców).
W przypadku, gdy z wnioskiem o wydanie zaświadczenia wystąpi osoba, która nie złożyła wcześniej wniosku o wypłatę dodatku węglowego, Burmistrz Kartuz dokonuje weryfikacji tego wniosku w zakresie zgłoszenia lub wpisania głównego źródła ogrzewania w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.
Procedura zakupu preferencyjnego węgla:
- złożenie wniosku w Urzędzie, weryfikacja i rozpatrywanie;
- o pozytywnym wyniku rozpatrzenia wniosku wnioskodawca zostanie powiadomiony na adres skrzynki email lub drogą telefoniczną;
- po uiszczeniu opłaty zostanie wydane zaświadczenie upoważniające do odbioru węgla ze wskazanego składu na terenie Gminy Kartuzy
- kontakt z wyznaczonym składem (wraz z dokumentem uprawniającym do odbioru) w celu dalszych ustaleń co do sposobu i terminu odbioru lub ewentualnej dostawy węgla do wnioskodawcy.
Koszty ewentualnego workowania i dostawy z wyznaczonego składu do wnioskodawcy ponosi wnioskodawca.